Ismét úttörők voltunk

A Livewire Team barátai, a Dunai Sárkányok Vác a következőkben a 2022-es év zárásáról mesél. Gratulálunk és sok sikert kívánunk az idei terveitekhez!

„A Dunai Sárkányok Vác csapata, bár ezzel ritkán dicsekszik, hazánkban először rendezett hosszú távú versenyt sárkányhajósoknak, elsőként járt a magyar csapatok közül Németországban, úgynevezett “Indoor” sárkányhajós viadalon, és az elsők közt vett részt jégsárkányversenyen Budapesten, Kínában, és Olaszországban.

Külön köszönet az Explorers Felfedezők céget irányító főszervező Bruckner Zolinak, a Békatutaj céget vezető Hajdú Daninak, és a Ventúra Vízitúrának, hogy bevontak a közös munkába. Ez az egész nem így alakult volna, ha a frissen alakult MAGYAR VÍZITÚRÁZÓK SZÖVETSÉGE (MaViTuSZ) berkein belül nem közösen gondolkodunk.

A programot egy Vác-Római part leevezéssel indítottuk. Bitang hátszéllel kezdtük, ami fokozatosan fordult oldalszélbe, ahogy haladtunk lefelé. Ez a szakaszát a Dunának, úgy ismerjük, mint a tenyerünket. Az általunk szervezett 66.6 kilométeres “Ördögi Kör” első 23 kilométere. Szerencsésen megérkeztünk a Rómaira, ahol rögtön a legjobb helyen a Fellini Római Kultúrbisztró parti szakaszán kötöttünk ki, itt teát, forralt bort, forró csokit iszogatva vártuk be a kéthajónyi legénységet, és díszítettük fel a hajókat.

A vízre szállást 16:45-re terveztük. A csapat a Fellini melegéből kicsit nehezen indult meg, de azért időben sikerült vízre kerülni. Rögtön láttuk, hogy bár lelkesen igyekeztünk a hajókat felcicomázni, a tengeri kajakok, túrakenuk még kenterbe vertek minket. Gyönyörűen kivilágítva pompáztak a vízen a többiek. Minket az vigasztalt, hogy mi vagyunk a legnagyobbak. 17 órakor pontosan tartva a tervezett időpontot elindult a díszes hajókaraván a Hajógyári-sziget spiccétől a mellékágban. Itt összerendeződött a vonuló színes hajókból álló kígyó, és egymásra gondosan vigyázva haladtunk le az árral. Itt volt egy rövid vízi rendőri ellenőrzés, de mindent rendben találtak, így tovább csuroghattunk.

Budapest gyönyörű kivilágítva, de ezt a Dunáról nézve szorozza be mindenki hárommal. Lefelé haladva az egyetlen veszélyt a kivilágítatlan bóják jelentették, de szerencsére nem történt ütközés. A kikötés az Árasztó-parton volt, de mi sárkányok a Lágymányosi-öböl alsó végén szálltunk ki, miután a többieket lekísértük a végpontig. Így evezőseim közül jó néhányan negyven kilométert lehúztak a Vác-Árasztó-part útvonalon. A kikötés után még haza brummogtam a sárkányhajókkal, de éjfélre én is hazaértem.

A program nem volt hosszú, de sikerült egy rövid időre elűzni a sötétséget, és ez volt a cél!”

A Dunai Sárkányok Vác támogatói: Albitech, emblémázás.hu, GumiControl, Livewire.

A Livewire Team energiájáról és mentális frissességről a Livewire Energy termékei gondoskodnak, ital és rágócukor formájában!

Partnereink:

Bayer Trans Kft., www.versenyfelszereles.hu, Mp-Sped Kft., ASG Szerelvény Kft., Raiker Kft., Bocskai Kft., Tacho Ker. Bt., Fülöp és Társa Bt., Blue Truck Kft., Budapest Catering, Safety Zone-EHS Kft., Global Coop Kft., Gremax-Global Kft., Hajdúk Építő Kft., D&Z Kft., Mike Mérnöki Iroda Kft., Argoszolg Kft., BB Bluebird Personalberatungs GmbH., InfoRay Kft., Roger Racing Kft., Kiss és Társa Márkafüggetlen Autószerviz Kft., Didó Grill, MiraBer Bt., Safety Shield Kft., Happy Car Logistic Kft., Ökomarket Kft., Simlex Hungary Kft. Teamguide Kft.