Biggy : Megcáfoltuk a driftbohóc titulust
A Livewire Team versenyzőjének Nagy Biggy Róbertnek valóra vált az álma, ami nem volt más, mint a rallycross. A Kárai Exclusive & Racing Car Service / Kárai Motorsport biztosította számára a rallycross-ra felkészített BMW E36 325i. Biggy energiájáról és mentális frissességéről a Livewire Energy termékei gondoskodtak, rágócukor és ital formájában.
Biggy, meglátásod szerint milyen volt az első rallycross versenyed?
Ez egy csodálatos hétvége volt, egy fantasztikus csapattal és egy olyan támogatói háttérrel, aminek a végeredménye nem lehetett más, mint egy dobogós helyezés! Nagy büszkeséggel tölt el a tudat, hogy ennyi ember bízik bennem.
Egy Kárai Exclusive & Racing Car Service / Kárai Motorsport sátra alatt, az Ő álltaluk felkészített autóval rajthoz állni, Kárai Tamással és a csapattal végig sétálni a pályát kora reggel és hallgatni a sok-sok éves tapasztalatból, több száz versenyből megszerzett tudást, számomra egyrészt felemelő, másrészt megterhelő volt, hisz ezzel egy hatalmas célt állított elém. Innentől nem egy light-os kapartatós hétvége volt, hanem valahogy meg kellett hálálnom a csapatnak, hogy technikailag és stratégiailag is felkészítettek!
A Livewire Energy-nek köszönhetően, igazi versenyzőnek érezhettem magam és nem csak a ruha miatt, hanem azért, mert a legapróbb részletekig is odafigyelnek arra, hogy megkapjak mindent, amire egy versenyzőnek szüksége lehet! Egy ilyen fantasztikus háttérrel, valóban könnyebb versenyezni!
A Tag-Racing csapata sem maradt tétlen, amikor a felkészülésem kezdődött, azonnal rendelkezésemre bocsájtottak mindent, amire szükségem lehet ezen a versenyen, többek között kaptam 4db teljesen új rallycross-ra való gumit, amik nélkül szintén nem sikerülhetett volna ez a fantasztikus eredmény!
A Versenyfelszerelés.hu is ki tett magáért! Egy olyan szett versenyfelszerelést kaptam tőlük (cipő – verseny overál – kesztyű – sisak), hogy legszívesebben a nap 24 órájában viselném! Nagyon jó minőségű és rendkívül kényelmes versenyruhát sikerült kiválasztani, amiben valódi versenyzőnek érezhettem magam!
Hogyan sikerültek az edzések?
Nagyon szokatlan volt az egész, idegen volt a környezet, a pálya és szinte minden új volt számomra! Murván sem mentem még túl sokat és kicsit idegen volt a rallycross futómű a drift-es beállításokhoz képest! Se kormányszög, se erő nem volt annyi, mint egy drift autóban! Az első edzésektől kezdve, szépen lassan meneteltünk felfelé, 16-ból elsőként a negyedik, majd szépen lassan a második helyig lépegettünk.
Hogyan viselkedett a BMW?
A kocsi szinte tökéletes volt, ami Káraiék autósportban eltöltött éveinek és hihetetlen rutinjának, tudatos felkészülésének köszönhető! Közbejött egy kisebb differenciálmű hiba, ami egy alkatrész beszállítónak köszönhető, de ezt egy taktikaváltással orvosoltuk is.
Milyenek voltak az éles futamok?
Az éles futamok azok maga a mennyország, az autósport csúcsa egy magam fajta embernek! Soha nem remegtem még ennyire rajtnál. Begurulsz az előkészítőbe, elfoglalod a helyed, beállítanak a sportbírók, sisakrostély lehajt, a rajtoltató végig mutat az összes versenyzőre, akik visszajeleznek, hogy készen állnak a rajtra, 5 másodperces tábla fent, mind a 6 autó rajtprogramba, lámpa villan és elindul a játszma! Elképesztő adrenalin borítja el az agyat, ropog a lökhárító, „huppog” az ajtó, mindenki keresi a jó ívet, a jó pozíciót! Elképesztően jó érzés, semmihez sem fogható! Most már „kapisgálom”, hogy miért hívnak minket driftereket a rallycross-osok „DRIFTBOHÓC-nak”!
Melyik kategóriába soroltak, hol végeztél?
A 2000ccm feletti kategória, úgynevezett OPEN volt a miénk, ahol elméletileg nem feltöltős két kerék meghajtású autók versenyeznek. Ezzel szemben volt egy kompresszoros BMW és egy EVO is a mezőnybe, akiket nem értek, hisz 14 nagyjából egyforma képességű autó közé benevezni ilyen technikákkal, olyan, mintha bemennék az óvodába verekedni, aztán ütném a mellkasom, hogy mennyire kemény vagyok. Mindenesetre gratulálok nekik, igazán nagy versenyszellemmel rendelkeznek! Hatalmas harcok és bírói döntések után a 3. helyre sikerült feltuszkolni a csapatomat, ami számomra hihetetlen nagy eredmény. Aki kint volt, az láthatta, hogy nem adták ingyen ezt az 3. helyet, nagyon jó versenyzőkkel kellett megküzdeni érte. Amikor elküldtek tiszteletkörre, kiültem a bukócsőre, és ahogy integettem a nézőknek és ők üvöltötték a nevem, tapsoltak és visszaintegettek, ott éreztem, hogy minden lemondást, munkát, szenvedést megér ez az egész!
Most így verseny után, leszel még a rallycross dobogóján?
Ez a jövő titka, mindenesetre az biztos, hogy most nagyon fel vagyok töltődve, iszonyatosan boldog vagyok és remélem, hogy akiknek a bizalmát élveztem egész versenyen, azoknak nem okoztam csalódást a 3. hellyel. Köszönöm a csapatomnak, támogatóimnak, annak a rengeteg szurkolónak, akik kijöttek, édesanyámnak és a szerelmemnek ezt a tökéletes hétvégét és még köszönet a Rabócsiring-nek ezt a színvonalas rendezvényt!
Köszönöm a riportot és eredményekben gazdag jövőt kívánok!
Köszönet a fotókért (B)-nek!
Partnereink:
LivewireEnergy Kft., LiveWire Rally Team, TAG Racing, Kárai Exclusive & Racing Car Service / Kárai Motorsport, Rics-Cont Business Kft.,Print Profi, Bayer Trans Kft., Tartós-Produkt Kft., Digital Fire Kft., FAIR Diszkont, Ensure Pénzügyi Szolgáltató Kft, Bionectar Kft.,Bakery Group Kft.,Duex Meta Kft., Duo Metal Kft., Brucker Plusz Bt., Hankook Tyres, Wellness-Info Kft., Aura System Kft., QuasarDatabase Systems Kft., Web – Factory kft, Székelyi Kamion Technikai BT, Hajnal és Kriszt BT, Ali Transport Kft, Inker BT, Pedro 2006 Kft, ZozoTrans Kft, Kolláth szerviz Kft, Moniktrans Kft, www.versenyfelszereles.hu, Admagic Kft.,Rácz-Trans Kft.,TS Handel Kft., Bézé Design Kft., Bézé Dekor Kft., Mp-Sped Kft.
LiveWire Team sajtófőnök: Krizsán Zoltán