Izgalmas volt Mályinka is az elfáradt fékekkel
A Livewire Team versenyzője, Kiss Zsolt a 2025-ös versenyszezonban Szekeres Péterrel mutatkozott be a Rallye2 Bajnokságban és annak ellenére, hogy a Suzukijuk nem egy erőgép, az esőben sikerült megvillantani az igazi tudásukat. Kiss Zsolttal beszélgettünk.
Milyen tervekkel érkeztetek meg Diósgyőrbe, mit vártatok az évnyitó versenytől?
A tervünk az volt, hogy célba érjünk az első Rallye2-es versenyünkön, Miskolcon debütáltunk az ORB2-ben. Én nagyon vártam a futamot, mert a mályinkai pálya nekem nagyon VB-s, azt kifejezetten szeretem. Lefelé még nem mentem rajta, mert a Rallye3-as mezőnynek tavaly a bánkúti elágazásig tartott a gyorsasági, az erdőgazdasági úton nem mehettünk, de bebizonyosodott, hogy az egy elég tökös feladat, ami szerintem magunkhoz, meg az autóhoz képest is jól sikerült.
Jól éreztétek magatokat, mi történt veletek a versenyen?
Gondtalan nem volt a Diósgyőr Rallye-nk, voltak izgalmas szituációk, mert a második körben három gyorsaságin is elment a vége felé a fékünk. Azok a szakaszok elég kalandosan alakultak. Fogcsikorgatós volt többször is a pályák, valamint a féktávok vége, nem egyszer kiabáltam, hogy állj meg, állj meg! Szerencsére mindig lelassultunk annyira, hogy el tudtunk fordulni, vagy meg tudtunk állni, ha kellett. Hamar megtapasztaltuk, hogy a mezőny elég kemény, a csapatban szerintem a miénk a leggyengébb autó, nem könnyű a helyzetünk a mi kis Suzukinkkal. Ott látszott ez meg leginkább, amikor a harmadik szakaszon, Bükkszentlászlón leesett az eső, akkor azért jó időt tudtunk menni az erős autók között is. A 2WD Kupában rögtön szaladtunk egy második időt, az összetettben pedig a versenyünk legjobb eredményét szereztük meg a vizes aszfalton. Szárazon sajnos a tempónk még kevés, igyekszünk majd úgy is felzárkózni a vetélytársakhoz. De mindentől függetlenül szerintem jól sikerült a Diósgyőr Rallye-nk. Hál’ Istennek kicsúszásunk, megforgásunk nem volt, féktávon párszor tovább csúsztunk, de mindig sikerült megfogni az autót. Mályinkán lefelé különösen kalandos volt az életünk, a kanyarok előtt olykor már két lábbal is nyomtam a fékpedált, de csak nem akart megállni. Valahogy mégis mindig úton maradtunk, nem estünk le és be sem sehová. Egyszerűen elfáradtak a fékek. Ennyi. Ezzel a problémával nem csak mi küzdöttünk. Komoly visszajelzés volt a számunkra, hogy Zoltán Kevinéknek a gyári építésű Peugeot 208 R2-vel is hasonló gondjaik voltak, mondták, hogy nekik is ugyanúgy elfogyott a fékhatás, mint nekünk, pedig nekik aztán tényleg nagy fék van a versenyautón. Mindentől függetlenül Mályinka lett az abszolút kedvencünk.
Peti milyen volt a jobb1-ben?
Szokatlannak éreztem, hogy ő ült mellettem és fura volt, hogy ezúttal nem Móni diktálta az itinert. Sokat ökörködtünk Petivel, remek volt a hangulat, jól mondta a kanyarokat, de másabb volt, mint, amikor Mónival versenyzek.
Folytatás a Mecsek Rallye-n? Ott lesztek-e Pécsen?
A Mecsekben mindenféleképpen indulunk, ott már Mónival, és nagy reményekkel autózunk majd. A Mecsek Rallye-ra, a fékeken mindenképpen erősítünk, és biztos, hogy nagyon jól felkészülünk. Tavaly, a Rallye3-ban sikerült a mecseki pályákon abszolút ötödiknek lenni, a szűk, csiki-csukis pályák kedveznek nekünk, reménykedek benne, hogy most is lesznek hasonlók az útvonallapon és sikerül újra jó eredményt összehoznunk a végére.
Gratulálok az egész Livewire Team!
A Livewire Team energiájáról és mentális frissességről a Livewire Energy termékei gondoskodnak, ital és rágócukor formájában!
Partnereink:
Fülöp és Társa Bt., Tacho Bt., D&Z Kft., Hajduk Építő Kft., Gremax-Global Kft., Safety Zone-EHS Kft., AgroSzolg Kft., Mike Mérnöki Iroda Kft., Winner Média és Reklámügynöki Kft., Sale Business SK s.r.o, Safety Shiled Kft., Bocskai Kft., D&Z Kft., Kiss és Társa Márkafüggetlen Autószerviz Kft., Didó Grill, SOLAR HOME SYSTEM Kft. Naprakész minőség.
Forrás: Rally2.hu